Det var en avkopplande vistelse. Stranden riktigt nära, lång sandstrand, med en bergsvägg i skiftande färg, tegel rött och ljus brunt, strandområdet var brett hela vägen. värt att ta en avkopplande promenad på morgonen efter frukosten. Om man vill ta utflykter fanns det ett utbud av dessa i lobbyn. Rummen var i ett okej skick, tog ett rum med havsutsikt och det var jag riktigt nöjd med. frukosten var bra. I området runt omkring fanns det, ett litet minicentrum med ca 8 småbutiker/ matställen. Det gick en buss i närheten där man kunde t.ex. åka till Villamoura, inte så långt ifrån så dit kan man ta taxi, eller hyrbil kan också rekommenderas. Nu var det ungefär hälften tyskar och några svenskar och resten med folk som kunde portugisiska. När vissa hör att det är tyskar där kan få en fel bild, det här är ett lugnt ställe och riktigt avkopplande. De hade underhållning och olika aktiviteter om man ville delta. Bra är att ha med sig kontanter, men man kunde betala det mesta med kort. Med Engelska klarar man sig nästan ok, men inte sämre än på andra "bättre" ställen häromkring. Har jag vägarna förbi så kommer jag att boka detta ställe igen och ha en hyrbil.